Ammestop og aftensmad

17. juli 2008

Alder:
10 mdr.

Ammestop og aftensmad

Hej Helen..

Så har vi lige et par spørgsmål igen..

Helene er nu ti mdr om en uge og er den dejlig nem og sund pige. Vi går meget op i at hun får økologisk mad og giver hende biostrath og acd dråber.

Problemet er at, de sidste 2 måneder har hun ikke spist aftensmad.. Alså hun har jo fået det samme som os, men der ryger virterligt ingenting ned.. Vi har givet hende lov til at selv at putte det i munden og det ligner jerusalems ødelæggelse efter hende hver aften (tak til hundene for deres oprydning;) )

Vi har prøvet at give hende det med gaffel, ske ja alt, men hun sorterer f.eks kartofler og kød fra og spytter det ud. Hun er vild med ærter, majs, bønner og brocoli så det får hun som finger mad. Vi troede det var bare var en periode indtil hun måske fik lidt tænder til at bide tingene over, men de lade sig vente på sig.. Der er ikke nogle endnu.

Men hvad gør vi med aftensmaden? Har prøvet at lade vær med at ...

Annonce

... serverer grød- øllebrød efter vi er færdige men det resulterer i at hun vågner flere gange om natten nok fordi hun er sulten..hun får grøden ca en halv time efter. Sådan er hun også til middagsmaden hvor hun får rugbrød..
Dagplejen siger det samme..

Jeg vil også gerne til at stoppe med at amme. Jeg er begyndt på arbejde så det er kun til nat hun får og tidlig morgen fra 4-6 om morgenen.

Har du nogle gode råd til den bedste afslutning? Hun har overnattet ved min mor uden godnat babs og skal igen i weekenden, så hun kan godt, det kræver bare lidt tålmodighed. Og jeg producerer stadig meget mælk. Der kommer hvertfald brystspændinger..

Det sidste jeg vil høre dig om er hendes evige rød numse.. Hun har haft svamp 2 gange og har faktisk altid lidt rød hale, men nu er der gået hul 2 små steder og det gør selvfølgelig ondt på hende. Har du igen et vidunder middel?

Det blev langt håber du kan hitte rede i det..

Go sommer

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor