Brev:
Ammestop og aftensmad
17. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Ammestop og aftensmad
Hej Helen..
Så har vi lige et par spørgsmål igen..
Helene er nu ti mdr om en uge og er den dejlig nem og sund pige. Vi går meget op i at hun får økologisk mad og giver hende biostrath og acd dråber.
Problemet er at, de sidste 2 måneder har hun ikke spist aftensmad.. Alså hun har jo fået det samme som os, men der ryger virterligt ingenting ned.. Vi har givet hende lov til at selv at putte det i munden og det ligner jerusalems ødelæggelse efter hende hver aften (tak til hundene for deres oprydning;) )
Vi har prøvet at give hende det med gaffel, ske ja alt, men hun sorterer f.eks kartofler og kød fra og spytter det ud. Hun er vild med ærter, majs, bønner og brocoli så det får hun som finger mad. Vi troede det var bare var en periode indtil hun måske fik lidt tænder til at bide tingene over, men de lade sig vente på sig.. Der er ikke nogle endnu.
Men hvad gør vi med aftensmaden? Har prøvet at lade vær med at serverer grød- øllebrød efter vi er færdige men det resulterer i at hun vågner flere gange om natten nok fordi hun er sulten..hun får grøden ca en halv time efter. Sådan er hun også til middagsmaden hvor hun får rugbrød..
Dagplejen siger det samme..
Jeg vil også gerne til at stoppe med at amme. Jeg er begyndt på arbejde så det er kun til nat hun får og tidlig morgen fra 4-6 om morgenen.
Har du nogle gode råd til den bedste afslutning? Hun har overnattet ved min mor uden godnat babs og skal igen i weekenden, så hun kan godt, det kræver bare lidt tålmodighed. Og jeg producerer stadig meget mælk. Der kommer hvertfald brystspændinger..
Det sidste jeg vil høre dig om er hendes evige rød numse.. Hun har haft svamp 2 gange og har faktisk altid lidt rød hale, men nu er der gået hul 2 små steder og det gør selvfølgelig ondt på hende. Har du igen et vidunder middel?
Det blev langt håber du kan hitte rede i det..
Go sommer